Tabletki na odchudzanie

Bardzo modne w ostatnich latach stało się wspomaganie diet odchudzających środkami farmakologicznymi. Mało który środek rekomendowany jest przez specjalistów z dziedziny medycyny, a jednak są one stosowane przez odchudzających się. Ich działanie jest jednak kwestią sporna, tak naprawdę w pewnej mierze zależy od organizmu. Ponadto stosując dietę, do tego ćwiczenia gimnastyczne i wspomaganie się tabletkami, zapewni nam na pewno oczekiwany efekt. Jenak same tabletki nie są w stanie nic zdziałać.24 Działanie takich tabletek polega zwykle na zmniejszeniu przyswajanych węglowodanów, pęcznieniu w żołądku powodując tym samym uczucie sytości, zmniejszanie łaknienia itp. Tego typu środki to marketingowe chwyty producentów. Tak naprawdę nikt nie jest w stanie schudnąć dzięki tego typu tabletkom. Jeżeli mamy silną wolę, stosujemy odpowiednią dietą i ćwiczenia to żadne środki nie są nam już potrzebne. Natomiast jeżeli zażywamy tego rodzaju tabletki i nic poza tym nie robimy efektu i tak nie będzie. Jeżeli nie wierzymy we własne siły, środek taki można stosować jako suplement diety, jednak nie jest on konieczny i na pewno nie zdziała cudów.

Jedz i nie tyj

Marzeniem każdego człowieka jest możliwość jedzenia bez kontroli, a przy tym nie przybierać na wadze.7 Potencjalnie uważane jest to za cud, oczywiście jest to trudne do osiągnięcia, ale jednak możliwe. Wszystko zależy od tego, co jemy, jakie mamy nawyki żywieniowe. Nigdy nie utrzymamy zgrabnej sylwetki, jedząc tłuste, ciężkie pieczone potrawy, nawet w małych ilościach. Jeżeli chcemy rozkoszować się przyjemnością jedzenia, musimy troszkę uważać na to, co jemy, a możliwe będzie jedzenie w nieograniczonych ilościach. Wskazane są wszelkiego rodzaju sałatki owocowo warzywne oraz pojedyncze owoce i warzywa. Jeżeli sporządzamy sałatki, uważajmy na sosy, które do nich dodajemy, zastąpmy śmietanę jogurtem a olej oliwą z oliwek i już tracimy masę zbędnych kalorii. Można spożywać rózniez produkty z dużą zawartością błonnika, gdyż przyspiesza ona trawinie i pozytywnie wpływa na przemianę materii. Dodatkowo w sporych ilościach dozwolone jest też spożywanie produktów wysokobiałkowych. Białko zawarte w nabiale wymaga sporo energii do spalenia, więc wykorzystuje do tego dużo tkanki tłuszczowej, co zapobiega jej odkładaniu się. Tłuszcze nasycone zamieńmy w miarę możliwości tłuszczami nienasyconymi, które łatwiej się przyswajają i nie odkładają w tak dużych ilościach.

Przyczyny nadwagi

Nadwaga poszczególnych ludzi nie wiąże się z trybem życia, jaki prowadzili przez ostatni miesiąc lub dwa, jest wynikiem kilkuletniego zaniedbania i złych nawyków żywieniowych. Ponadto duży wpływ na to czy jesteśmy otyli, czy nie mają nasze geny. Jest to czynnik mający największy wpływ na nasz wygląd i nie mamy na to zbytniego wpływu. Nie należy się jednak poddawać i walczyć ze zbędnymi kilogramami, ponieważ zbagatelizowanie tego doprowadzić może do jeszcze gorszego stanu. Ostatnie naszej masy i tkanki tłuszczowej decyduje około sześciu genów, które razem kształtują ogólny poziom naszej wagi.8 Kobiety tyją łatwiej w takich częściach ciała, jak biodra, brzuch i uda natomiast mężczyźni w brzuchu, hodując tak zwany mięsień piwny. Do czynników genetycznych dokłada się jeszcze tryb życia, mało ruchu, złe i nieregularne odżywianie. Warto jest zauważyć, że za nasz wygląd odpowiadają lata zaniedbania i codziennego braku czasu na ruch i zdrowe regularne posiłki. Dla wielu z nas jezdnie to przyjemność i jemy wówczas, kiedy mamy na to ochotę, a nie, kiedy naprawdę jesteśmy głodni, jest to pierwszy krok do nadwagi.

Dieta sposobem na wszystko

Dieta to specjalistycznie dobrany zestaw składników i minerałów wspomagający prawidłowe funkcjonowanie organizmu, niepeniający dobre samopoczucie oraz wspomagający zdrowe i długie życie. Diety nie mają na celu tylko i wyłącznie odchudzania, jednak jest to ich główny cel.10 Tego rodzaju diet są najczęściej stosowane, dlatego też słowo dieta kojarzy nam się z odchudzaniem. Jednak diety mogą być metodą na rożnego rodzaju dolegliwości i mankamenty. Bardzo dużo diet ma na celu poprawę stanu naszego zdrowia. W zależności od doboru składników oraz wartości odżywczej diety wspomagają leczenie wielu chorób. Dieta bogata w żelazo jest najlepszym lekarstwem na anemie, dla cukrzyków stosuje się dietę nisko węglowodanową. Ponadto odpowiednio dobraną dieta leczymy nadciśnienie, miażdżycą, wspomagamy rozwój płodu w ciąży, wzmagamy laktacje, walczymy ze stresem z cellulitem itp. Bardzo modne są też diety oczyszczające naszą skórę w poprawiające stan naszej cery. Prawidłowe odżywianie pozwala cieszyć się zdrowiem, pogoda ducha i wspaniała sylwetka przez długie lata.

Dieta stabilizacyjna

Każdy człowiek, który planuje odchudzanie, powinien wziąć pod uwagę dietę stabilizacyjna, która powinna być następstwem każdej diety odchudzającej.9 Każdy, kto z trudem i wieloma wyrzeczeniami stracił zbędne kilogramy, wie, jaka to ciężka praca i jak bardzo kosztowna. Zadaniem diety stabilizacyjnej jest utrzymanie wymarzonej wagi i niedopuszczenie do efektu jo-jo. Jeżeli po diecie odchudzającej od razu wrócimy do starych nawyków żywieniowych i radykalnie zwiększymy dawkę energetyczną, nasza waga na pewno się nie utrzyma. Dieta stabilizacyjna polega na stopniowym zwiększaniu wartości energetycznej posiłków. Co tydzień zwiększamy wartość kaloryczna posiłków o 100 kcal, następnie można dodawać do jadłospisu różnorodne składniki i urozmaicać spożywane dania. Stopniowe zwiększanie dawki energetycznej oraz dodawanie pojedynczych składników pozwala na przyzwyczajenie się organizmu do większych dawek i zwiększenie spalania, zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Utrzymanie prawidłowych nawyków żywieniowych pozwala cieszyć się zgrabną sylwetką przez cały czas.

Dieta na przytycie

Bazując na ogólnej definicji diety, polega ona na dopasowaniu wartości odżywczej posiłków do stylu życia, wieku i potrzeb człowieka. Ponadto dieta ma na celu zachowanie proporcji witamin i minerałów oraz dobrej kondycji fizycznej organizmu, dlatego też komponuje się specjalne diety, mające na celu zwiększenie masy ciała. Powszechnie wiadomo, że nie tylko otyłość jest uciążliwa i szkodliwa dla zdrowia, również zbyt niska masa ciała wiąże się z wieloma trudnościami i jest przyczyną wielu chorób. Często tez okazuje się, że przybrać na wadze jest znacznie trudniej niż stracić. Błędne jest też myślenie, że niezdrowe jedzenie oraz słodycze spowodują przyrost masy ciała.12 Są to typowe zapychacze, które mogą działać wręcz odwrotnie, powodując uczucie sytości i brak apetytu, dieta na przytycie powinna być wysokoenergetyczna i znaczną część tej energii powinny stanowić węglowodany. Spożywanie węglowodanów zapobiega szybkiemu spalaniu tkanki tłuszczowej, ponadto warto spożywać nienasycone tłuszcze, które podniosą wartość energetyczną diety i dostarczą niezbędnych witamin. Jedzmy 5 bogatych i pełno wartościowych posiłków i uzbrójmy się w cierpliwość, a efekty napewno przyjdą.

Dieta dla kobiet w ciąży

Dieta przyszłej mamy jest bardzo ważna, ponieważ ma wpływ na nasze zdrowie, a tym samym zdrowie naszego dziecka. Najważniejsze jest zwiększenie wartości odżywczej diety, musimy bowiem zapewnić i sobie i dziecku odpowiednie proporcje witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju.11 Wartość energetyczna diety przyszłej mamy, musi być zwiększona tylko o 300 kcal i to dopiero powyżej czwartego miesiąca. Takie odżywianie podczas ciąży zapewnia prawidłowy przyrost masy ciała i zapobiega nadmiernym kilogramów, które późnej trudno jest zgubić. Dieta kobiety ciężarnej powinna być bogata w produkty mleczne, owoce i warzywa oraz pełnoziarniste pieczywo i innego rodzaju produkty węglowodanowe. Bardzo ważne jest spożywanie większej ilości posiłków w mniejszych dawkach. Zapobiega to nadmiernej ociężałości oraz nie powoduje zgagi i innych typowo ciążowych dolegliwości. W diecie kobiet ciężarnych powinno zabraknąć kawy, papierosów, alkoholu i innych używek oraz jednolitych produktów spożywanych w nadmiarze.

Dieta dla wegetarian

Wegetarianizm sam w sobie nie jest ani nie zdrowy, ani szkodliwy.13 Coraz większa część społeczeństwa przechodzi na ten rodzaj diety z bardzo różnych pobudek, jednak nie wszyscy potrafią skomponować tak swój jadłospis, aby dieta była pełnowartościowa i dostarczała wszystkich witamin i minerów. Najwątlejszą zasadą diety wegetariańskiej jest uzupełnienie w ten sposób braku białka zwierzęcego, aby nie dopuścić do jego niedoborów. Produktem wegetariańskim zastępującym białko zwierzęce są jajka, powinny być stałym składnikiem dań wegetariańskich,. Można nawet spożywać samo białko wykluczając żółtko, gdyż jest ono znacznym źródłem cholesterolu. Ponadto innymi składnikami dostarczającymi dużo białka są przeróżne nasiona roślin strączkowych takich jak fasola, soja, soczewica i groch. Bazując na tego rodzaju produktach można stworzyć smakowite dania, którymi zachwycają się nie tylko wegetarianie, Na bazie soi tworzy się przeróżne kotlety. Ponadto powinno spożywać się węglowodany w postaci złożonej, czyli pieczywo razowe z dodatkiem ziaren słonecznika lub dyni oraz makarony razowe.

Dieta na stres

Wbrew powszechnemu przekonaniu diety mają na celu nie tylko pozbycie się zbędnych kilogramów, zadaniem diet jest utrzymanie nas w dobrej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Dobrze dobrana dieta poradzi sobie z każda dolegliwość, a więc tak, że ze stresem, który jest bardzo niszczącym czynnikiem codziennego życia.14 Stres jest nieunikniony i nie da się zupełnie wyeliminować go z naszego życia, dlatego dobrym sposobem na walkę ze stresem jest dieta antystresowa. Dzięki odpowiednio dobranymi skondensowanym składnikom możemy uodpornić nasz organizm na negatywne działanie stresu. Składnikami diety antystresowej powinny być przede wszystkim węglowodany w postaci pełnoziarnistego pieczywa i makaronu. Ponadto należy spożywać duże ilość warzyw i owoców, które są źródłem wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Najważniejszym minerałem antystresowym jest magnez, więc żeby zapobiec nadmiernej nerwowości, należy spożywać wszelkie produkty bogate w magnez, czyli orzechy, kakao, czekoladę oraz płatki owsiane i wszelkie zboża. Niszczący wpływ na nasze samopoczucie ma kawa, która wypłukuje magnez z organizmu, ponadto powinno się unikać tłustych mięs i potraw oraz alkoholu, który ma działanie depresyjne.

Dieta na cellulit

Cellulit to zmora ponad 85% kobiet jest to zgromadzona nierównomiernie tkanka tłuszczowa, skupiająca się głównie na udach pośladkach i ramionach.15 Walka z cellulitem jest bardzo uciążliwa i długotrwała jednak są metody, które mogą mu zaradzić. Stosowania odpowiedniej diety, do tego kremy na cellulit oraz ćwiczenia są gwarancją na piękne jędrne i gładkie ciało. Dieta mająca na celu zwalczenie cellulitu powinna przede wszystkim być bogata w witaminy i minerały, a ponadto musi być zdrowa i lekkostrawna. Gwarancja udanej diety są regularne nisko kaloryczne posiłki. Podstawowe składniki diety to warzywa i owoce, są one źródłem witamin i mikroelementów. Powinno spożywać się przede wszystkim zielone warzywa i takie owoce jak maliny, jabłka m, truskawki, arbuzy, grejpfruty. Ponadto wszelkie produkty lekkostrawne, chude mięso, sery, serki, najlepiej odtłuszczone, ryż, białe mięso. W diecie antycellulitowej bardzo ważny jest potas, który działa przeciw obrzękom, a więc powinno się spożywać duże ilość i pomidorów i sałaty. Do tego dużo wody, która przeczyszcza nasz organizm, uwalnia go z wszelkich toksyn i ułatwia trawienie. Zaleta diety jest również działanie moczopędne dzięki arbuzowi, truskawko, wodzie, czereśniom, co również wpływa na oczyszczanie organizmu.