Dieta na stres

Wbrew powszechnemu przekonaniu diety mają na celu nie tylko pozbycie się zbędnych kilogramów, zadaniem diet jest utrzymanie nas w dobrej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Dobrze dobrana dieta poradzi sobie z każda dolegliwość, a więc tak, że ze stresem, który jest bardzo niszczącym czynnikiem codziennego życia.14 Stres jest nieunikniony i nie da się zupełnie wyeliminować go z naszego życia, dlatego dobrym sposobem na walkę ze stresem jest dieta antystresowa. Dzięki odpowiednio dobranymi skondensowanym składnikom możemy uodpornić nasz organizm na negatywne działanie stresu. Składnikami diety antystresowej powinny być przede wszystkim węglowodany w postaci pełnoziarnistego pieczywa i makaronu. Ponadto należy spożywać duże ilość warzyw i owoców, które są źródłem wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Najważniejszym minerałem antystresowym jest magnez, więc żeby zapobiec nadmiernej nerwowości, należy spożywać wszelkie produkty bogate w magnez, czyli orzechy, kakao, czekoladę oraz płatki owsiane i wszelkie zboża. Niszczący wpływ na nasze samopoczucie ma kawa, która wypłukuje magnez z organizmu, ponadto powinno się unikać tłustych mięs i potraw oraz alkoholu, który ma działanie depresyjne.